Jo: Volvoraggare i Filipstad - Jayjoy edt.

I Filipstad finns det ett stort intresse som förenar de flesta människor. Att ragga på stan. Man tar ett stycke bil, fördelaktigast en volvo av modell gammal (läs 740, 240, 140...). Med hjälp av denna bil åker man sedan runt på stan och spelar musik av modell bas (läs basshunter, cascada, groove coverage...).

Men varför gör man detta? Varför slösar man på naturens resurser på detta sätt. Varför spelar man musik på en nivå så att bakspoilern på bilen håller på att trilla av?

Är det för att kvinnorna fullkomligt suktar efter en rejäl karl om vet hur man meckar med en bil och spelar schysst musik?
Är det för att Filipstad city i sig är en ytterst tilltalande körsträcka?


Jag och min kompanjon för dagen tillika min bloggpartner Jacob begav oss på en studieresa i raggarnas fotspår. Med min mormors SAAB och min ipod inpluggad på högsta volym provade vi att göra stan.


Vi provade att ställa oss på statoilparkeringen vid några fullblodsraggare. Vi famlade dock fullkomligt i mörkret. Vi spelade fel musik, körde eco-drive och framförallt så körde vi för sakta.

Såhär i efterhand så kan man konstatera att det är fan inte lätt att ragga på stan. Eller åtminstone inte lätt att se tjusningen i det hela.

Som en extra treat till er med Spotify:Korrekt volvoraggar-spellista Den sista låten är dock misstaget som gjorde vår raggartur misslyckad då detta var en av dom flitigast spelade låtarna.


Kommentarer
Postat av: MARTin

Käääng! Fan vad ni nailade spellistan! ÖGA

2009-09-06 @ 22:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0