Ja: Tarantino + Inglourious basterds

Idag skulle jag och my gå på bio hade vi tänkt. Jag ville verkligen verkligen se inglourious basterds, så den föreslog ja! My var inte lika pepp utan sa: "Kan vi inte går på SOMMAREN MED GÖRAN ISTÄLLET?"(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Jag skrattade henne således rätt i ansiktet och filmvalet blev således inglourious basterds.

Och jag fullkomligt älskade den. Mer än något! Någonsin. Men jag vill självklart inte. Jag vill säga att tarantino bara är lagom alternativ för att bli uppskattad av den stora massan. Att han är alternativ på ett oerhört utstuderat sätt, bara för att lura oss. Att han är alldeles för mainstream. För alla som sett den här filmen tycker ju att den är bra.

Men jag kan inte förmå mig att säga något negativt, alls. Den är genialisk, från början till slut. Speciellt till slut! Den är bättre än kill bill, den är bättre än jackie brown, den är bättre än reservoir dogs och den är kanske till och med bättre än pupl fiction, men bara kanske. Om jag bara vore själv med att tycka om den.


Sommaren med Göran säger: Fuck you Tarantino!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0