Ja: Att välja sin bil

Idag tänkte jag, helt osökt, på att My en gång sa att Blondinbella en gång skrev att hon skulle köpa en BMW z4 när hon fick körkort/blev rik/whateva. Då tänkte jag att det är ruggit pinsamt att köpa en BMW z4, av flera anledningar:

- Ful (skönhet ligger inte i betraktarens ögon i det här fallet)
- Slö (ja den går inte speciellt fort, varken framåt eller i kurvor för det priset)
- Dyr (800 000 femhundralappar!)
Och så skrattade jag lite för mig själv åt blondinbellas blåögdhet.


Men sen kom jag att fundera på om jag verkligen är coolare i min Ford Fiesta, så nu tänkte jag att vi skulle se vad de olika bilarna ger för intryck, när man helt sonika kommer och åker i dem.


BMW z4 säger: Tjabba tjejer! Jag är 35 år, jag hade jättemycket acne i tonåren och jag var otroligt spinkig, så jag fick aldrig hångla. Men jag lovade mig själv att, när jag fick råd och när acnen gått ,köpa mig en riktigt flådig bil, en BMW, gärna en cab, så kvinnorna kan se mitt prydliga plyte. Det gick dock inte som jag tänkt mig, när acnen försvann kröp hårfästet upp och att köra nercabbat förstör min combover. Men inte bryr jag mig, för jag har en BMW!


Ford Fiesta säger: Hej! jag är snål. Eller fattig. Eller båda delarna(som i mitt fall). Men jag är i alla fall inte desperat för jag har ingen cab! Ha!
Här är den, världens minst desperata bil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0