Ja: Veckonytt

Idag damp veckonytt ner i mitt brevinkast. Den där blaskan i A5 format som i princip enbart innehåller reklam, annonser och och en krönika av Hasse Bockh. Denna är något jag bläddrar i ytterstsporadiskt, i gränslandet till aldrig. Idag rev jag dock igenom den. Och två saker fångar mitt intresse:
- Folk som undanbeder firande av deras födelsedag. Kom igen, du behöver ju inte ha ett kalas, men hur jobbigt kan det vara att en släkting slänger förbi med en gräslig blomma och säger grattis på födelsedagen? En gång om året? Sen får du va själv resten.
- Hasse Bockh har nu, för tredje året i rad (eventuellt längre, jag har dock bara studerat detta i tre år), skrivit en fantastiskt äcklig krönika om julbord. Denna handlade föregående två år om hur han knäppte upp översta byxknappen och fes vid julbordet. I årets upplaga så serverar han istället ett antal tips om hur man ska göra för att fisa på bästa sätt.
All heder åt Hasse Bockh, men nån måtta får det fanemej vara på julbordsäcklet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0