Ja: Kräm fräsch?

Jag och my är så duktiga och vuxna, varje vecka så storhandlar vi nämligen. Och väldigt ofta ska vi köpa crème fraîche, och då uppstår ett problem. Jag har nämligen absolut ingen aning om hur man stavar det. och då menar jag inte att jag inte vet var det konstiga hustaket ska va osv, nej jag vill bara skriva creme fraiche, rätt upp och ner. Men jag kan inte, jag har ingen aning, således så låtsas jag alltid att jag vill skoja till det lite och skriver därmed kräm fräsch.

Det finns huruvida två problem med detta också.
För det första så är det ju inte det minsta skojigt att skriva kräm fräsch istället för creme fraiche
Och för det andra så blir det ju inte roligare ju fler gånger man gör det.

Alltså får jag ge upp min värdighet och filosofi kring humor, för att inte bli ertappad med att inte kunna stava till creme fraiche.

Nu är det ute!  Nu vet ni! Så nu borde jag kunna skriva creme fraiche helt felstavat i fortsättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0