Ja: Jag skäms att vara svensk!

Jag skäms fruktansvärt för att vara svensk ibland, och nu ska ni få höra varför:

De fantastiska engelsmännen/amerikanarna kommer på fantastiska skrattförkortningar såsom: LOL, ROFL, LMAO, ROFLMAO osv.

Men vad har vi svenskar åstadkommit på den fronten? Jo, ASG, asgarv!?!?! Är detta världens absolut sämsta förkortning frågar jag mig nu här hemma i tvsoffan?!

Det är för det första en förkortning vi absolut inte behöver, vi har ju redan LULZ å alla de där.
Och för det andra så är det en förkortning för ett ord som ingen använder, eller rättare sagt för ett ord som inte är ett ord.
För det tredje så är det fruktansvärt wannabe att skaffa förkortningar för samma saker som engelsmännen, vi kunde väl förkortat något annat, som att vi gråter, eller äter körv, eller nåt annat snitsigt, men nej då..

De briljanta ängelsmännen sitter alltså nu och LOLar åt oss patetiska svenskar...

punkt slut!'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0