Jo: Plus-Sverker inom mig vaknar igen

I ett gammalt inlägg satt jag och var en arg gammal gubbe över hur Gilette sålde rakhyvlar med oändligt antal blad och batterier för att allt skulle bli så skönt så möjligt.

Nu har hursomhelst Plus-Sverker inom mig på nytt flammat upp.

Anledningen heter Monster. Då menar jag inte ett sånt som bor under din säng, utan energidrycken.

En burk med monster kostar i runda slängar 20 spänn. Det i sig kanske ter sig dyrt, men det är det inte egentligen om man jämför med alla andra energidrycker (Euroshopper undantaget, såklart). Det är ungefär samma literpris på alla.

Anyway, det är inte vad som gör mig upprörd. Det som jag blir ledsen på är det faktum att inköpspriset för en monster är ungefär 9 kronor. Affärerna går alltså plus typ 100% för varje burk som dom säljer.

"Ska det vara så!?Ska det vara så!?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0