Jo: Lunarstorm



Lunarstorm. Ett fenomen, för att inte säga vidunder. Ett tag var jag fast där, tills jag en dag bestämde mig för att köra cold turkey och lägga ner. Tvärt, ett perfekt snitt.

För någon vecka sedan fick jag veta att mitt konto på Lunarstorm hade blivit borttaget. Det kändes vemodigt att något som varit en sån stor del av mitt liv helt plötsligt var borta.

Eftersom dom som driver Lunarstorm fick hybris och var kapitalister och ville suga ut varenda liten krona som gick på live, pro2 och annat nödvändigt så tycker inte jag att det är mer än rätt att det går dåligt för dom.


Själva sajten är säkert död om några år, men då tycker jag att det vore vackert om det då döda spökskeppet MS Lunar fick segla runt i cyberrymden. Fylld av fjortisbilder och menlöshet. Som en havsanemon eller en tom plastpåse i en höstvind kunde det tyngdlöst få driva runt och klyva tystnaden i tomma utrymmen som ekar likt bläck sedan länge tömda på sitt tunna och skeva innehåll. Och sen blir allt svart. Kanske..?

Kommentarer
Postat av: johanna

SV: Va?:)

2008-09-07 @ 23:40:28
URL: http://baarahon.blogg.se/
Postat av: Carl

Väldigt vackert och väldigt poetiskt.

2008-09-08 @ 16:31:18
URL: http://ghurt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0