Jo: Funderingar om maskinen

Detta inlägg kommer bli något i hästväg när det kommer till längden. Hoppas att nån orkar!


Okej, från början: Maskinen (dom som gjort "alla som inte dansar är våldtäktsmän") släppte för ett tag sen en låt vid namn Segertåget.

Bandmedlemmarna är sedan tidigare kända i olika grupper.

Frej Larsson (Slagsmålsklubben och Offerprästers orkester)
Oskar ”Kihlen” Linnros (Snook)
Herbert "Afasi" Munkhammar (Afasi & Filthy)
Magnus "Filthy" Lidehäll (Afasi & Filthy)


Som ni då kanske ser i videon så finns det en symbol som förekommer frekvent. Ett "W" som ska vändas uppochned.



Detta M är detsamma som Wu-tang Clan använder sig av, dock rättvänt som ett "W".

Wu-tang Clan är ett hiphopkollektiv från New York där bland andra Ghostface killah, GZA, Method man och Ol' dirty bastard är/var verksamma. Wu-tang är som en sammansättning av massa duktiga rappare.

Nu till själva avslöjandet(?)/frågeställningen:
Eftersom Maskinen använder sig av samma symbol som Wu-tang, betyder det att de ser sig själva som ett team av dom största rapparna som Sverige har att erbjuda och därför ser sig som supremes?

Ha också i åtanke att Frej Larsson i låten Hyreshusklossar tillsammans med CK sjunger: "Vad mig anbelangar är hiphopsveriges alstrade alster värda kvalster".

Alltså, hela den här Janne Josefsson-attityden skiter sig brutalt. Grävande journalistik i all ära, men vad kom jag fram till?

Om jag skulle ha rätt om att de tycker sig vara ett hiphopkollektiv som är bättre än alla i Sverige så har de faktiskt rätt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

VAR kan man hitta Vardagsvd ?

Vet du? jag håller på att bli galen snart för jag bara måste ha den !

2008-10-07 @ 00:57:03
Postat av: Johan

Du kan skaffa ett program som heter audacity och sen rippa låten från deras myspace!

2008-10-07 @ 17:13:35
URL: http://jayjoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0