Jo: Arbetsförmedlingen, lite sämre?

Eftersom jag inte har tagit mig för med att plugga vidare direkt efter gymnasiet så är jag därmed något skamfilat, arbetssökande.

Ja, jag kan till och med sträcka mig till att jag är arbetslös.

Detta gör att man skriver upp sig hos arbetsförmedlingen för att få ett jobb. Det som hitills har hänt på denna förmedling har varit att jag har fått berätta att jag sökt jobb på egen hand. De sa: "va duktig du är!"  (Johan viftar på svansen)

Döm av min förvåning när ett mail dimper ner i inkorgen. Det är från arbetsförmedlingen. Har jag fått ett jobb tänker ni.

Svaret är såklart nej.


Dom lata drönarna vill alltså att jag ska blogga om hur jag gör när jag söker jobb. Som tack för detta så bjuder dom på "bus i form av filmer och överaskningar!"

Så jag ska göra nån annans jobb, för nån annan, till betalningen av bus? Det känns inte helt vattentätt.

Världen är korrupt, någon på arbetsförmedlingen har inte alla pommes fritsen på hatthyllan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0