Ja: Under ytan

Idag har jag upptäckt en helt ny kategori människor jag aldrig sett förut(man lär sig mycket i storstan), eller detta är snarare än blandning av tvåkaegorier människor. Detta är historien om ett gäng nördar som är förklädda till brats.
Man känner lättast igen dem genom att leta efter brats, som alla lantisar gör när de är i stockholm(jag är väl inte den enda), när du sedan upptäcker en brat får du syna honom i sömmarna, har han fläskkotlettsfrilla, hur sitter kavajen osv. Efter ett tag som kommer erfarenheten att lära dig att du lättast ser om personen är en brat eller en förklädd nörd genom att titta först på håret. Nördarna har en tendens att tona ner bratfrisyren lite i vad jag tror är et försök att bli lite mer osynlig. Sedan tittar du på kläderna, nördar har också inte råd med märkeskläder, men detta kan ibland vara svårt att se, så det du verkligen bör titta på är hur kläderna sitter, då våra nördiga vänner inte verkar ha jättekoll på hur grejerna bör sitta för att det ska se bra ut. (nu säger jag dock inte at mina kläder sitter bra)

Men hur har detta fenomen uppstått montro? Min teori är att det enbart uppstår på sådana ställen som tekniska universitet, för där samlas både geeks och stekare. Och när geeksen efter en tid på utbildningen kommer på att: "Hey! Jag kanske kan bli chef någonstans när jag är färdig med den här utbildningen! C++" så går det så sakteliga upp ett ljus för dem, en chef måste vara välklädd och kan inte gå i sammafleecejacka året om.

Och därhar vi övergången, och eftersom deras enda kontakt med välklädda män är bratsen på deras skola så tar de efter! Låter vettigt, eller hur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0