Ja: Onda blickar vid ica!

Igår var jag och handlade massa burgarattiraljer på ica, kruxet är att jag glömde köpa en kasse. Mjorka! tänkte jag och började stoppa ner alla mina saker i små gratiskassar. Detta gjorde jag med gott humör ändå tills Pernilla(Mys syster) skrattade och frågade om jag sparade pengar och tittade på mina små gratisplastkassar.

Nu var ju inte fallet att jag försökte spara pengar, men jag la plötsligt märke till något helt nytt. När man sedan kommer ut från ica med sina små gratiskassar så tittar folk ont på en. Inte till en början dock. De tittar först glatt på en, sen tittar de på kassarna och då smalnar ansiktet av, och sen kollar de ont på en. Man ser att de tänker. Din snåle jävel! Och man känner sig ju lite udda när man går där när folk tar ungarna i hand precis när man går förbi, eller kanske tom går över på andra sidan trottoaren. Man känner sig lite som ringaren i notredam, eller som en röd smurf, eller kanske som en ickerökare på fordonsprogrammet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0