Ja: Jag skäms över mig själv, storstadifieringen har börjat!

Idag gjorde jag något jag aldrig gjort förut. Jag kissade inte på en annan människa eller lagade pasta carbonara som ni säkert tror, utan det jag gjorde var att gå timm mcdonalds, frivilligt. Detta är något som aldrig hänt förut då jag aldrig mcdonalds har vart någo som fått mina hästar att galopera.

Men detta har ju inget speciellt med storstaden att göra tänker jag nu att ni bör tänka, och det gör ni också, kanske. Nej det storstadifierade i sammanhanget kommer när jag ska beställa. Och det slinker ur mig:

-En mcchicken, strips och en shake.

Jag sa alltså att jag ville ha en "shake", inte att jag ville ha en milkshake. Och för en stund undrade jag vad jag hade ställt till med. Jag ville ju ha en milkshake, inte en "shake". Tankarna for runt i mitt huvud och tiden tycktes stå stilla:
Jag visste ju inte ens om en "shake" och en milkshake var samma sak, tänk om hon skulle komma ut med nån såndär satans sallad (hette inte de shake-nånting?!?!). Men tillslut stod jag likväl där, med en burgare, lite strips och en "shake" på brickan. Och till min stora lycka gick det upp för mig att en "shake" var samma sak som en milkshake. Något som mitt undermedvetna alltså räknat ut långt före.

Men nu till smolken i mjölken. Jag vill ju inte säga shake istället för milkshake och det av den enkla anledningen att det låter så världsvant. Och varför är världsvant dåligt? Jo av två anledningar:

1. Jag är ju trots alltpå mcdonalds, ooch låter man världsvan där så tror ju folk att jag är där ofta. Ofta på mcdonalds=tjock. Och ingen vill ju vara tjock

2. Om man är världsvan så är men definitivt storstadsbo, men jag vill inte glömma mina rötter! I Lesjöfors är det ingen som är världsvan när de ska säga milkshake. Faktum är att milshaken knappt har kommit till Lesjöfors än.


Alltså har storstadifieringen börjat, redan efter en vecka. Frågan är hur det ser ut eftern en månad, eller ett år... Och för att ha en ursäkt för att posta bilden på braten igen, som jag förövrigt tycker är ett mästerverk(den ultimata men samtidigt klassiska stekarn) så får jag dra till med något i stil med:
Om storstadifieringen fortsätter på det härviset så kanske jag ser ut så härredan nästa tisdag:


för att avsluta dethelatycker jag vi tar ett ögonblick att beundra denne fantastiske man, denne perfekt avvägde schtekare

Kommentarer
Postat av: Martin

Fantastiskt!

2008-09-04 @ 23:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0