Ja: En till

När jag nu är inne i något slags bloggflow så river jag över ännu ett inlägg. Detta hände när jag idag skulle gå till ica.

Plötsligt får jag syn på en man med en schäfer. Schäfern gör som alla andra hundar, alltså, glider runt å nosar lite. Plötsligt får han syn på något oerhört intressant. Det kan vara kattskit, gamla löständer eller vad som helst, inte vet jag, men det är i alla fall något han inte bör nosa på. Och om en normal person är ute och går med sin hund och den nosar på något äckligt så säger man "Nej" och drar den därifrån. Men inte denne man.

Nej, istället så skriker han på en alldeles fantastiskt bred karlstaddialekt:
"Ah men ge dig nu! kan du inte sluta nosa din jävla sophund!" Och sen låter han hunden få stå kvar och nosa på vad det nu var han nosade på.

Underligt

Kommentarer
Postat av: natalie

oh imponerande, riktigt snyggt ju!

2008-09-27 @ 19:09:54
URL: http://nattasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0