Ja: Arg som en hest

Jag vill inleda detta inlägg med att be om ursäkt. Och det jag vill be om ursäkt för är att vårat löfte om ett storslaget bloggande efter den så kallade kickoffen. Det storslagna bloggandet borde snarare beskrivas som torftigt och är därmed långt ifrån storslaget.

Men goda nyheter! Igår såg jag denna insändare i filipstadstidningen och jag kan bara inte låta er gå miste om den!



Denna insändare är fantastisk på många olika sätt. För det första innehåller den fanastiskt många felanvändningar av det svenska språket. Tar de gamla en omväg när de går vid älven? Sitter turisterna vid Nils Ferlin och skriker? För det andra så innehåller insändaren även ett schyst utrop mitt i alltihopa: Polisen! Helt malplacerat, men ändå så träffsäkert!
Och jag är dessutom inte helt hundra på vad som menas med att jaga den där sackars killen som är glad att han inte måste åka i 30.
Och arg är denna människa också! O så arg! Om man nu skulle misslyckats med att upffatta denne persone inneboende hat mot alkoholister på stan genom att läsa insändaren så understryks det hela i slutet. Både genom att först konstatera att han/hon är arg på dem, men även, som grädden på moset, genom att underteckna det hela som ARG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0