Jo: Lite FÖR ledig?

Nu sitter jag här. Slutklämmen på skolan är minst sagt påbörjad och en mer eller mindre exakt nedräkning till den stundande studenten har inletts.

Jag har snitsigt nog lyckats att pricka in mina kurser så jag är helt ledig torsdag och fredag, vilket ger mig en oförtjänt lång helg. Detta i kombination med att ha en extremt slapp 3-dagarsvecka nu i skolan har gjort att mitt slösurfande har passerat alla mänskliga gränser.

Det som ibland händer mig när jag har slut på vettigt slösurf är inte grävlingsporr. Det är inte heller; internetpoker, youtube-zappande eller att starta ett låtsasfotbollslag och träna med.

Det jag gör är något mycket ädlare, noblare och extra fränare än vanliga dödliga skulle komma på.


Jag sitter och letar korkade blocket.se-annonser. Här ser ni en snowboard som säljs med mer specifikationer om när och var den är vallad men sedan bara en höftad specifikation angångde t.ex. längden på brädan. "Ca 155 cm hög". Jag gottar mig lite i hans naivitet och bläddrar vidare.

Nu vet ledigheten inga gränser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0