Jo: Komma på saker i efterhand

Jag jobbar på en större stormarknad i mitten av vår lilla stad. Ja, vafaan det är Ica Kvantum (det är ju inte public service det här inte!).

På detta jobb ska man serva kunder med skivat kött med ett leende på läpparna. Men ibland är folk så fantastiskt dryga att man tuggar på insidan av kinderna för att inte brista ut i nån otrevlighet.

Såhär i efterhand så har man ju svar på tal, men det är inte alltid man är kvick i huvudet.

Idag var det en man som krävde att jag började på en ny skinka istället för att skiva klart den som redan fanns.

- Va jag krånglar med dig... säger Man 50+
- Det är lungt, det finns folk som gillar sånna kunder också. NOT!

MEN! Så sa jag ju inte! Fan, helvete, skitpiss!

- Va jag krånglar med dig... säger Man 50+
- Det är bra med kunder som vet vad dom vill, svarar jag med ett påklistrat leende och konstaterar snart att jag har ett bättre svar. Idiot!

Man 50+, om du läser detta så var det detta jag ville säga. (off the record)

Tack ni som lyssnade, skönt att få det ur sig!

Kommentarer
Postat av: Carl

HAHA jag lolade. Är väl itne så himla vettigt att vara dryg om du jobbar som betjäningspersonal.. Ska komma och jiddra med dig någon dag så du får säga alla rätta saker.

2008-07-16 @ 00:43:25
URL: http://ghurt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0