Ja: Världens absolut sämsta låt!

På mitt inte alltför actionfyllda sommarjobb på hemtjänsten så åkte jag idag bil och lyssnade på radio, samtidigt. Och då hörde jag en fantastiskt dålig låt på radion och fick samtidigt en uppenbarelse. inte för att jag inte hört låten förut, utan jag har nog aldrig riktigt tagit mig tid att lyssna på den ordentligt, men nu var förutsättningarna tydligen perfekta. Jag satt alltså och körde bil lugnt och sansat på en grusväg i de värmländska ödemarkerna, total avslappning, total koncentration på radion, det var allt som behövdes. Härmed ger jag er: Ola - Love in stereo

Och för att bevisa att jag är tusen gånger bättre än johan ska jag härmed länka till den på youtube:


Men jag arnar er, titta inte på den, iaf om ni hört den förut, vilket jag antar att ni har. Det ni skulle kunna göra är att stänga av ljudet och kolla på den hunkiga bakgrundsbilden, gör det för all del, men lyssna inte på den.

Jag försår inte att en sådan låt kan spelas på radio så frekvent som den ändå gör. Fast det är ju egentligen inte så att den är världens sämsta låt som jag påstod, egentligen finns det nog sämre, men nog fan är det världens mest misslyckade låt! Man hör ju bara hur popandet gått över gränsen, man hör hur stor saknaden är efter både en kompetent producent, och låtskrivare är. För han kan väl kanske sjunga, det kan jag ge honom. Usch!

Och när jag sitter där i bilen och denna låt spelas på radion så känner jag hur huvudvärken kommer smygandes, och jag kan säga detta direkt, jag kan få huvudvärk av tex. slagsmålsklubben på hög volym, men det är inte samma typ av huvudvärk. Huvudvärken som uppstår vid några höga slagsmålsklubbenlåtar på rad är en följd av alla fantastiska "blipblop"-ljud, men den här huvudvärken är snarare ett huvudbry, som smyger sig på, kan mänskligheten verkligen prestera så här dåligt? Jag trodde vi var bättre än så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0