Ja: Hufvudstaden

Jo, nu bor jag alltså officiellt sett i stockholm. Lite ångestladdat ärdet med all asfalt men wtf, likt gloria gaynor säger jag: I will survive!

Här är mitt crib iaf!


not to glamorous
not to shabby

Något jag redan hunnit reflektera över är lokförarna i tunnelbanan, hur extrmet trötta de måste vara på sitt jobb. Vissa fräser fram vilken station man är på samt att dörrarna stängs, vissa gnäller fram det. Men ingen, jag repeterar, ingen! Säger det med en endaste gnutta entusiasm i rösten. Är det verkligen så hemskt att vara lokförare?

Kommentarer
Postat av: Bobby

Jag flyttade till Sthlm för 5 år sen, så jag har minsann också hört dessa måttligt entusiastiska lokförare. Men det finns faktiskt två stycken som är muntra och glada, en kille och en tjej. Jag har åkt med dem några gånger, och de brukar önska alla en trevlig dag/kväll/helg och alltid använda ett glatt och positivt tonfall. Vi får väl se om du har turen att åka med nån av dem någon gång! :)

2008-08-28 @ 19:46:05
URL: http://hejgotland.blogg.se/
Postat av: Michan

Haha hoppas du kan glada upp lokförarna litegrann då ?;)

Btw: Ostdesignen är fett cool =)

2008-08-28 @ 19:47:26
URL: http://gonewiththesin.blogg.se/
Postat av: Anna

det finns en lite rolig som går mot strömmen, han verkar vara rätt glad. "akta er för dörrarna, nuuuuuuuuu stängerjarom!"

2008-08-28 @ 20:49:26
URL: http://krejsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0