Ja: En roadstory

Nu siter jag äntligen i Filipstad och häckar igen, så imorgon kommer lite bilderoch anekdoter att uppladdas, nu tänkte jag bara dra en tale from the road så att säga:

För att komma hem från storstaden till småstaden åktes det buss. Så långt är allt väl, men med på bussen var oturligt nog en mamma och hennes dotter(tror jag) och mamman hade turen att just denna dag fylla 45. Detta skulle såklart firas med lite alkohol, gärna redan på bussen. Och så blev det. Det hela var väl lite lustigt till att börja med då mamman och hennes dotter(som hade kropp som en tjock 12åring, såg ut att vara 17, men i själva verket var 25) satt och diskuterade diverse alldagligheter ur den berusades perspektiv. Underhållsfaktorn höjdes betydligt av att de båda var sådana personer som har deodorant i bara en armhålan, inte riktigt rakar hela mustaschen eller knäpper skjortan hela vägen ner. alltså personer som lever mitt ibland oss men som lever med det relativt dålda handikappet som stavas dumhet. Men efter småpratet spårade det ur då alkoholen verkligen började ta skruv, fram med varsin partyhat samt sådana där saker som rullar ut sig och tutar när man blåser i dem. Och tillslut var inte heller det nog då de ryckte fram varsin burk med serpentinspray och gladeligen började bombardera varandra. Får jag gissa att busschaufförn svor som en hest när han senare städade ur bussen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0