Jo: Att vara för alternativ

Jag har länge gått och irriterat mig på bandet Kent. Inte för att de på något sätt gör dålig musik, nej tvärtom, det mesta slinker med. 

Det som stör mig är att de frambringar känslan av att de är krystat alternativa. När Jocke Berg sitter och spånar till musikvideon till Columbus så kan man nästan höra hur han planerar. "Långa svepningar i ett kargt och höstruskigt Stockholm, det är alternativt!" Jag skäms nästan över att tanken är fullt plausibel.
image74
"Vi tar på oss frack, det är alternativt!"

När jag skulle ta embed-koden från youtube och visa er hur jävla alternativa de vill vara (i musikvideon till Columbus) så möts jag av orden " Embedding disabled by request". Och så klart är det ju kentchannel som har denna video. På nått plan tyckte nån att det skulle gå mot strömmen att inte dela med sig av videon. 

Klart folk ska vara alternativa på olika sätt så vi får nån slags mångfald, skicka på så mycket ni orkar med tajta jeans och converse-skor alla esteter men var inte Kent!

(Kent har inte ens en myspace då detta är mainstream i det estetiska virrvarret.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0