Ja: Längesen

Jag är väl kanske inte först med att upptäcka den här låten, men till mitt försvar har jag att säga att jag tycker att petter är en något medioker, grå rappare som svamlar bort sig i ingenstans alldeles för lätt.

Nåväl, med det sagt så tänkte jag obarmhärtigt dissa hans låt längesen! För det första, vill man verkligen ha en slags autotunead bebis som sjunger i sin hiphoplåt anno 2010? Autotune känns ju för det första inte speciellt nyskapande i hiphopkretsar och sjungand bäbisar kanske kändes jävligt fresh på technoscenen 97, men det är väl knappast en gilitig ursäkt.

Att den sen är Veronica Maggios sång man förstört gört ju saken bara värre, låt kvinnan sjunga som hon ska, då är hon strålande!

Och ger för övrigt inte sån där autotunead bebis lite pedofilvibbar? Pedofiltechno, finns det någon sådan musikgenre? Nu finns det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0